четвртак, 21. март 2019.

Jednostavan zivot

,,Vrlo je jednostavno biti srecan,ali je vrlo tesko biti jednostavan...'' Tagore

 Život je, ustvari, jednostavan. Ali ima tu jedan problem. Nisu nas tako učili.

 Nije nam objašnjeno da je život jednostavan i da takvog treba da ga živimo i proživimo.

 

Jedna od stvari koje sam naučila sama je da je život krajnje jednostavna stvar. A još važnija stvar koju sam shvatila je da ja zaslužujem da ga takvog živim.


Kroz isti taj život sam shvatila da će mi on biti lagan samo ako budem dovoljno pametna da znam da izračunam neke stvari.

 1 + 1 uvek je 2. Nije nikad 3...

 Naučila sam da prvo moram da saznam koje su posledice određenih dela, a zatim budem dovoljno velika i zrela da odlučim želim li se i mogu li se nositi s tim posledicama i kako.

 Na primer – nikakvu drogu nikad nisam probala, jer znam koje su posledice. Računica je jasna – ne uzimam nikakve droge.

 

Nekako volim pojednostavljene stvari.

Bila sam zadrta. Plastična. Falilo mi elastičnosti. I ličnosti.

A onda mi se desio život.


Iskustvo.

Realnost.

I mozak.

 Jednostavnost života se možda čak najviše ogleda upravo u odnosima s ljudima i samom sobom.


Što ti je jednostavniji odnos prema sebi, to ti je jednostavniji odnos prema drugima.

Ako si sama sebi jasna, jasni su ti i drugi.

Ne treba komplikovati stvari.

 Pobornica sam onoga da treba sve da se maksimalno uprosti. Filozofiranje jeste dobro došlo, ali ne onda kad zakomplikuje stvari i otežava življenje.

 

Zašto ako se dogovori usputni sex – desi se drama? Zašto se desi zaljubljivanje i komplikuju celu situaciju, ako se reklo samo seks i ćao? U čemu je problem?!

Problem je u tome što se ljudi lažu. Lažu se da su kul i da je sve super. A ništa nije super. Ne razmišljaju glavom, nego mamom. Ne razmišljaju mozgom, nego tatom.

 

Jednostavnost života krije se u tome

Ukratko: da se ne preceniš, ali ni ne podceniš.


Umorna si? Lezi.

 

Šeta ti se? Idi.

 


Kafeniše ti se? Kafeniši.

 


Treba ti da si sama? Budi sama.


Samo prati sebe i ono iznutra. Sebe, ne mamu, tatu,  muža, idola, prijateljicu. Ne. Sebe.

 

Jer ne treba ti niko da ga okrivljuješ za svoje izbore.
Tako postaješ velika, samostalna, svoja. Tako postaješ Ti.
Slušaj sebe, ali i čuj sebe i onda samo to pratiš.

Stvarno nije teško.


Jednostavnost života je i ono kad ne živiš preko svojih mogućnosti, ali i stvarnih potreba. To je danas vidljivo na svakom ćošku. Jede paštetu, ali ima ajfon. Vozi neki kabrio, ali tenkira za soma din. Neko će reći da je to ‘stvar prioriteta’, a ja ću reći da je to nesvesnost sebe.

Jednostavnost je i ono kad se ne bacaš okolo, ne daješ se, ne trošiš se.

Jednostavnost nikako ne isključuje učenje.

Čim se spoznaš i skontaš gde se nalaziš, onda proveri jesi li tu gde i pripadaš i gde i trebaš biti. I ako se sve poklopi – to je to.

 I onda je 1+1 = 2, a ne ‘ako bog da 2’.

 

Нема коментара:

Постави коментар

Osmeh je sve

SRECA,MISLIM DA JE SRECA PROSTA JEDNOSTAVNA DODIRLJIVA SVIMA JER MI SMO SRECA SAMI,SVOJI DOVOLJNI...